جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش قرعه کشی ایران خودرو آغاز شد + آمار تالار شیشه‌ای قرمز شد/ یازدهمین افت پیاپی بازار سرمایه طلای بورسی از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند مدیرکل صمت استان تهران: امسال سال سختی برای بخش صنعت است دستور بانک مرکزی برای فعالیت شبانه‌روزی ۴ بانک مجوز پرواز هواپیما‌های MD به نجف صادر شد

معاون وزیر راه:عملیات ساخت بندر مکران از سال آینده اجرایی می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی ساخت بزرگترین بندر کشور با نام مکران از ابتدای سال آینده شروع می‌شود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۱ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 09
کد خبر: ۲۳۱۹۸۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در همایش سالانه مدیران این سازمان، اظهار داشت: یکی از راهبردهای سازمان بنادر در بخش بین‌الملل پیگیری استقرار و مشارکت نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی خواهد بود.

وی افزود: در راستای سیاست دولت برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشور‌های همسایه، سال آینده باید دو راهبرد توسعه ترانزیت و سرمایه‌گذاری خارجی در بنادر تقویت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر هوشیاری معاونت دریایی سازمان بنادر در موضع‌گیری سریع و دقیق دریایی، با هرگونه اتفاقات تنش‌زا و غیرقانونی، اظهار کرد: بی تردید در جنگ مستقیم با آمریکا و اسرائیل قرار داریم، بنابراین معاونت دریایی سازمان بنادر باید برای هرگونه شرایط سخت، با برنامه و موضع‌گیری دقیق و درست، مهیا باشد.

رشد ترانزیت باید مبنایی باشد

صفایی در بخش رویکرد‌های توسعه‌ای این سازمان در حوزه ملی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های محوری سازمان بنادر در سال آینده، توسعه مبنایی ترانزیت خواهد بود.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رشد لجستیک و رونق فضای کسب و کار بندری و دریایی، از دیگر راهبرد‌های سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

تداوم نوسازی ناوگان ملی با تخصیص منابع مالی جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته برای نوسازی و توسعه ناوگان دریایی کشور، از تداوم این سیاست با شناسایی و تعریف منابع مالی جدید، به ویژه دریافت اعتبارات از صندق توسعه ملی، خبر داد.

وی ارتقای آموزش در سه حوزه دریانورد، کارکنان بنادر و پرسنل سازمانی را از دیگر برنامه‌های جدی سازمان بنادر در سال آتی برشمرد و خاطر نشان کرد: در مقابل مطالعات کاربردی، مطالعات راهبردی این سازمان باید با شدت و حدت بیشتری پیگیری و انجام شود.

به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای نوسازی تجهیزات بندری و دریایی

صفایی توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را از رویکرد محوری در سال آتی عنوان و تاکید کرد: به رغم شرایط سخت ناشی از تحریم، همه ظرفیت‌های دورن و بیرون سازمانی را برای نوسازی تجهیزات بندری و دریایی به کار خواهیم گرفت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین بر اجرایی شدن عملیات ساخت بندر بزرگ مکران و بندر جدید لنگه تاکید کرد و افزود: سال آینده، بخش عظیمی از درآمد‌های این سازمان صرف ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه زیربنا‌های بندری و دریایی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در بخش دریا باید افزایش پیدا کند، اظهار کرد: به موازات افزایش پروژه‌های عمرانی در بنادر و توسعه زیرساخت‌ها در پسکرانه‌های بندری، چالش‌های بنادر باید رفع شود.

صفایی همچنین در پایان، ادامه فرایند هوشمندسازی بنادر، اصلاح ساختار، کاهش بروکراسی اداری و بازنگری و هدفمند کردن طرح‌های جامع را از دیگر راهبرد‌های سازمان بنادر در سال آینده عنوان کرد./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
آخرین اخبار